• Pupil van de 19 Maart Oranje Wit - VVA'71  (1-2)

Pupil van de week was Sven Stuivenberg van OW JO11

Ik kreeg de vraag of ik pupil van de week wilde zijn tijdens de wedstrijd van het 1e elftal van mijn club oranje wit, tegen het 1 e elftal van VVA uit Achterberg. “Ja hoor, dat wil ik wel!” Was uiteraard mijn antwoord. Maar wat houdt dat eigenlijk in pupil van de week zijn? Nou, ik weet het nu en ik zal het vertellen. Om 13:15 werd ik op het sportpark verwacht. Toen ik daar aan kwam werd ik direct verrast met een prachtige bal met daarop alle handtekeningen van alle spelers en de voltallige begeleiding van het 1e elftal van oranje wit. Wauw, en toen was ik er pas net dus dat beloofde wat voor de rest van de middag! Gelijk daarna mocht ik mee naar de kleedkamer toen “de boys" zich gingen omkleden. Ik dacht dat dat wel rustig zou gaan, maar nee de muziek stond aan en nog hard ook! Gelukkig gingen we daarna weer naar buiten om de warming up te doen. Tijdens het lopen deed ik even niet mee, maar bij het overschieten was ik wel weer van de partij. Ik werd gewoon overal bij betrokken, echt leuk man! Uiteindelijk gingen we toen nog één keer naar de kleedkamer. Nu uiteraard om het oranje wedstrijdshirt aan te trekken en zodat iedereen zich ook helemaal klaar kon maken voor de belangrijke wedstrijd tegen VVA. Met de wedstrijdbal in mijn hand liep ik naast de scheidsrechter en de beide aanvoerders het veld op, uiteraard gevolgd door alle overige spelers. Eenmaal op de middenstip aangekomen mocht ik met een muntje van de scheidsrechter de zogenaamde tos voor mijn rekening nemen. Ik weet niet meer wie de tos won, maar het was wel een leuke ervaring! Nu begon dan eindelijk mijn hoogtepunt. Ik mocht met de wedstrijdbal tussen de spelers van VVA door slalommen en toen ik bijna bij de keeper was aangekomen schoot ik de bal snoeihard tegen de touwen, zoals dat heet, en kon de keeper de bal alleen maar uit het net vissen! Dat was het 1e doelpunt van de middag! Toen mocht ik plaats nemen in de dug-out en heb ik de hele wedstrijd gekeken samen met de wisselspelers en de trainer. Tijdens de rust kreeg ik ook nog een frietje om de middag echt helemaal af te maken. Nu heeft mijn vader dit stukje geschreven dus misschien is het soms wat overdreven, maar ik heb wel echt een hele leuke middag gehad ondanks het nipte verlies van oranje wit. En daar wil ik iedereen van oranje wit enorm voor bedanken en in het bijzonder alle spelers, de trainer en de hele begeleidingsstaf van het 1e elftal! Bedankt, het was top!
  • Pupil van de week Oranje Wit - Odijk

Bij de wedstrijd Orane Wit - Odijk zal Julian van Oudheusden pupil van de week zijn, Julian speelt in de JO-11

• Pupil van de week 25 september Oranje Wit  - SVF   (3-1)

Na een week vol spanningen was het vandaag eindelijk zover. Guido de Jong was vandaag pupil van de week.

Eerst mocht ik met het team de kleedkamer in. Daar gingen ze praten en daarna hoorden we hoe laat we het veld op moesten om warm te lopen. Ik mocht meedoen met het warmlopen, dat was echt super leuk en best wel vermoeiend. De jongens waren heel aardig en vertelden wat ik moest doen.

We gingen weer terug naar de kleedkamer waar ze het andere tenue aan deden. Toen kwam de scheids kijken of iedereen er was die moest spelen. Ik moest voorop lopen en de bal naar de stip brengen, dat was heel leuk! Ze stonden met oranje fakkels aan de zijkant.

Ik moest vanaf de stip naar het doel van de tegenstander lopen en scoren. Ze hebben goed gespeeld en gewonnen! Na de wedstrijd kreeg ik nog een patatje en iets te drinken en een bal met de namen van de spelers. Het was echt een hele leuke dag.’